Sunday, February 1, 2009

syukran wa timekasih warga PERMAI..

salam semua..

Setelah 2 tahun 5 bulan 10 hari aku berada
di bumi anbia',Irbid Jordan,kini tibalah masa
untuk aku kembali ke tanah air,Malaysia..

5 September 2006 jam 11.30 tengah hari,aku tiba
di Irbid bersama ayah dan tiga lagi rakanku
yang se'MARSAH' dengan ku..

15 Februari 2009 jam 11.30 tengah hari,waktu
penerbanganku pulang ke Malaysia..

Telah banyak perkara yang telah aku lalui
selama hayatku di Irbid Jordan..

Apa yang aku ingin catatkan dan rakamkan
di ruangan kali ini adalah ucapan setinggi2
dan seinfinity TERIMA KASIH aku pada rakan,kawan,
teman,sahabat dan adik2ku di Irbid di atas
segala bentuk bantuan yang telah diberikan kepadaku
sepanjang aku hidup di Jordan..

Jalannya aku berpimpin,lihatnya aku dipandu,
langkahnya aku diiring..terima kasih semua..

Memang sukar untuk hidup di negara orang bagi
si 'buta' seperti aku ini..tanpa bantuan dari
teman2 seperjuangan yang sentiasa hampir denganku,
mungkin aku telah lama patah hati dan berhenti di
tengah jalan..terima kasih kalian sume..

khusus untuk teman serumahku,telah tujuh tahun kita
bersama,telah banyak aku menyusahkan dirimu..
kau mengenaliku setelah diriku berkeadaan sebegini,
setelah mataku hanya melihat dgn 30% shj..tak terkira
bebanan yang telah aku pikulkn atas bahumu..terima kasih Ciku..

untuk seorg abg yang bnyk aku susahkn die,aku akn ingt
jasa baikmu setiap saat yang termampu untuk aku simpan ia..
moga dirimu akan tabah mengharungi hidup ini..teruskan dan
kuatkan semangatmu untuk tamatkan pengajian..
terima kasih banyak abg Shah..

buat adik2 yang ku kasihi sekelian,tak kire yang duduk
sebelah rumah mahupun di imarah yang lain,budak JAIS mahupun JUST,
helai tawa kalian,usik kacau kalian,senyum manis kalian juga
marah kalian,tetap akan aku simpan dan simpul dalam lipatan
kenanganku hingga sampai masa aku di jemput pulang kepada
penciptaku,Allah Jalla wa 'Ala..terima kasih adik2ku semua..
moga Allah membalas jasa baik kalian semua..belajarlah
rajin2 dan bersungguh2..jangan jadi seperit aku
dan jangan sekali mencontohi diriku ini..

bagi tiga pihak diatas ini, mekasih banyak2 kerana
sudi tlg pimpin tanganku u ke kelas,ke balad,ke bundle,
ke nasim,ke Safeway dan Irbid Mall,ke Amman beli kitab,
main bowling,jalan2,tlg angkatkn gas,tong air dan sume lah.
syukran banyak2 ye..

tak lupe juge untuk teman2 dan adik2 dr IKIP..mekasih atas pertolongan dn bantuan kalian..belajar hasub 2 bersama,pergi ke puncak Petra bersama dan sumenye y telah kalian bantu diriku ini..moga kite akn bersua lagi di mesia nnt..moga Allah rahmati kalian sume..terima kasih kalian..


mekasih juge pada mereka yang tidak dpt aku sebut
namanya di sini same ade y tlg aku secara langsung atau tak,
mental atau fizikal,mekasih banyak..

y mmpu u aku bg kat korang sume hnyelah doa..

pasni,aku hrp jgnla ade manusia mcm aku ni kat Irbid ni..
cukuplah aku sorang y menyusahkan warge PERMAI di Irbid ni..

aku tak mintak u di hormati,aku tak mintak u di ingat atau
di kenang,aku cume mintak satu je..doakan agar aku jadi seperti
kalian yang suci dan bersih dr dosa..dan aku cume mohon doa
dari kalian agar mata aku dapat melihat seperti 9 tahun dulu dan
dpt melihat seperti kalian dan insan lain..

untuk akhirnye.mekasih sekali lg buat korang kerana
sudi bg aku ruang untuk hirup udara dan bernafas bersama
kalian warga PERMAI di syari3 jami3ah,Irbid Jordan ini..
moga Allah merahamati kalian semua dunia akhirat..
Allahu yunajjihkum jami3an..

selamat tinggal dan smoga berjumpa lg,jika tidak di dunia
y fana' ini,moga kite berjumpe di alam y baqa' nnt..
insyaAllah..


syukran jaziilan..
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~
y bnyk menyusahkn org:
aku,Budak Irbid Buta(B.i.B)
mohd helmi b selamat
lot 4049 jln syukur kg melayu kangkar pulai
81110 johor bahru johor...
+6075272048
+60197274049
+962776917446

2 comments:

Unknown said...

gile sedih sy bc post ni
jgn cmtu bang...kitorg sntiasa akan nk mmbntu abg...jgn risau lah, kngn tolong2 abg tu mmg kngn terindah punye...

lu mmg rock wa ckp same lu

-adam-

Anonymous said...

rindu gila ngn abg helmi..semoga dikuatkan jiwa agar terus kuat berjuang di dunia ni..kitorg mmg syg n rindukan abg gila2 punya.segala kenangan tetap saya abadikan dalam sanubari saya smpai akhir hayat.doakan kitorg berjaya abeskan blaja kat sini dgn cemerlang..salam ukhuwah fillah dari kami..

-ridhwan arrukes